Follow Me!

Friday, February 15, 2019

Foundation Apa Yang Best?

Assalamualaikum & Hai!

FOUNDATION APA YG BEST?

Dah lama rasanya memang nak cerita pasal foundation yg saya guna sekarang ni..Bila dah 2 tahun guna baru harini ada rasa konfiden untuk share dengan semua orang.Gittew!Hehe..Kalau ikutkan,saya memang bukan jenis orang yang rajin pakai foundation tau!Ntahlah ye,dulu persepsi saya foundation ni tak penting pun..lepastu dulu zaman muda umur 18-19 tahun macam tu,boleh kata fevret foundation saya dari brand maybelline.Asal masuk drugstore je,memang kaunter maybelline yg saya tuju dulu.Hahah kenangan sangat! Tapi masa tu saya takde ilmu langsung pasal mekap-mekap ni.Kalau nak tahu juga adik beradik saya semua lelaki..Saya sorang je perempuan.Saya kenal mekap ni betul-betul masa umur saya 19tahun..Tapi zaman sekarang?kids 12 tahun pun dah pandai mekap tau!Huuu....Rasa macam dah tua pulak & cepat betul remaja perempuan zaman sekarang belajar bab-bab mekap ni kan?

Okay okay back to main topic.

FOUNDATION APA YANG BEST?



Saya sekarang pakai foundation Timewise Mary Kay je awak!Dah 2 tahun masih setia & tak rasa nak tukar yang lain.Saya memang minat sangat-sangat tentang mekap & skincare  ni tau!Walaupun background adik-beradik semua lelaki.Hiks!
Ingat lagi dulu,saya suka kumpul ilmu mekap & skincare ni dari majalah.Lama-lama bila kita ada sikit ilmu tentang mekap & penjagaan wajah,automatik kita tahu apa yang terbaik untuk skin kita.Apa yang perlu dan tak perlu.Skin kita sendiri,ofkos kita je yang lebih tahu kan?Hehe.Lagi 1,melalui pengalaman lepas pun kita boleh belajar.Contoh,saya ada 'bad experience' salah pakai & pilih foundation.Zaman sekarang kan zaman kosmetik viral mua online kan?Saya sempat jugak terpengaruh & beli foundation yang mua popular tu pakai(taknak sebut brand tersebut hihi) tapi dalam masa yang sama saya lupa,skin saya dan mua tu berbeza.Dipendekkan cerita,lepas setengah botol saya pakai foundation tu,skin muka saya berubah.Habis naik jerawat & jadi sensitif!Huu..tak tau nak cakap macam mana..berbulan-bulan nak recover sampai saya rasa menyesal gila ikut kata hati yang nak cuba foundation tu..Sejak dari kes tu lah,apa-apa foundation pun langsung saya tak pakai dah!Saya serik.Saya betul-betul pakai cleanser & pelembap jee.Kadang tu nak tengok cermin pun rasa tak best.Yelah,muka saya tak pernah kena jerawat yang teruk sampai macamtu.Masa peknen pun naik seketul dua je..Tapi disebabkan saya ikut kata hati..habis semuanya kan?Nasib baik dah berlalu pun kisah tu..hehe..


Sekarang ni saya masih setia dengan Foundation Timewise Mary Kay & so far tak rasa lah nak curang.Haha!Paling suka sangat sebab dia ada agen anti aging,non-comodegenic (tak tutup pori) & foundation dia ada 2 jenis sesuai ikut skin kita dry atau oily.Biasanya kalau kita beli foundation kat luar,kita biasa nampak 1 foundation untuk semua jenis kulit kan?Tapii,,foundation mary kay takde tau!Dia memang ada khas ikut jenis skin masing-masing.Best kan?



Saya rasa entry ni macam panjang lah pulak kan?Kita jumpa next entry okay?
"Foundation Apa Yang Best Part 2"




**Kalau ada apa-apa soalan yang nak saya tolong jawab & share,awak boleh dm saya through ig @ whatsapp.Link ada kat tepi.Ok,bye & jumpa lagi!



No comments:

Post a Comment